Σύμφωνα με τους Freinet τα στοιχεία που δομούν/διαμορφώνουν την προσωπικότητα του δασκάλου είναι τα εξής:
- Η ψυχή: συμπεριλαμβάνει το ένστικτο, τις ανάγκες, την ιδιοσυγκρασία και τα συναισθήματα.
- Η νοημοσύνη: η ικανότητα να αντλείς και να ενσωματώνεις εμπειρία από διαφορετικούς τομείς της ζωής. Ο Freinet στο βιβλίο του L’éducation du travail(1967) διακρίνει τους ακόλουθους τύπους νοημοσύνης: ο δημιουργικός, ο χειρωνακτικός, ο γνωστικός, της αφηρημένης σκέψης, ο καλλιτεχνικός, ο πολιτικός και ο κοινωνικός.
- Η εργασία: με τον όρο εννοεί την ανάπτυξη προσωπικού παιδαγωγικού στυλ και μεθόδων, διαδικασία που εμπλουτίζει την προσωπικότητα και βοηθά στην αντιμετώπιση των αδυναμιών.
- εξελίσσεται ως προσωπικότητα
- αποκτά νέες γνώσεις και δεξιότητες σε όλους τους τομείς
- τελειοποιεί τις παιδαγωγικές του μεθόδους
- αποτελεί πρότυπο αγωνιστικότητας, επιμονής, θάρρους, αμεσότητας και ελεύθερης σκέψης
- μάχεται για τη δημοκρατία, την ελευθερία, την ειρήνη, τις ηθικές αξίες, την κοινωνική αλλαγή.
Περισσότερα για τις αντίληψεις του Freinet όσον αφορά στην προσωπικότητα του δασκάλου μπορείτε να διαβάσετε στο άρθρο της Krystyna Nowak-Fabrykowski Freinet's Concept of Teachers and Theory of Teaching.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου