Menu

Tεχνικές Freinet

Τυπογραφείο: Οι μαθητές αναπαρήγαγαν τα κείμενα που έγραφαν ελεύθερα με το τυπογραφείο της τάξης τους βάζοντας ένα ένα τα γράμματα, πιάνοντας τα και τοποθετώντας τα, σχηματίζοντας λέξεις, φράσεις, κείμενα. Η τεχνική αυτή είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα της Αγωγής της εργασίας και αποτελεί πλέον σύμβολο της παιδαγωγικής Freinet.
Πηγή Φωτογραφίας
Σχολική εφημερίδα: Η τεχνική της εφημερίδας, αποτελεί μέσο γραμματισμού και ελεύθερης έκφρασης και δημιουργικότητας. Πρόκειται για  μια μεγάλη συνεργατική εργασία που περιλαμβάνει μικρότερες συνεργατικές εργασίες πάνω σε διάφορα γνωστικά αντικείμενα που αντλούνται από την πραγματική ζωή των μαθητών και τα οποία αντιμετωπίζονται διαθεματικά με συνεντεύξεις και έρευνες πεδίου στην κοινότητα.
Ελεύθερο κείμενο: προάγει την επικοινωνία και την ελεύθερη έκφραση καθώς οι μαθητές γράφουν ελεύθερα για θέματα που τους ενδιαφέρουν. 
Στο παρακάτω βίντεο βλέπουμε τον ίδιο τον Freinet να εφαρμόζει την τεχνική του ελεύθερου κειμένου:

Διασχολική αλληλογραφία:Με τη διασχολική αλληλογραφία  ανταλλάσσονται μεταξύ σχολείων απομακρυσμένων κοινοτήτων προσωπικές επιστολές, επιστολές που συντάσσει το σύνολο της τάξης, τοπικά προϊόντα, δώρα, οπτικοακουστικές παρουσιάσεις. (Sayers, D. 1990)
Βιβλιοθήκη τάξης: περιλαμβάνει βιβλία, οπτικοακουστικό υλικό κλπ. για θέματα σχετικά με τα ενδιαφέροντα των μαθητών ώστε  να μπορούν να μελετήσουν με αυτονομία και να διεξάγουν τις βιβλιογραφικές έρευνές τους.
Βιβλιοθήκη εργασίας: περιλαμβάνει το υλικό που δημιουργούν οι μαθητές με τη δέουσα προσοχή ώστε να μείνει στη βιβλιοθήκη προς χρήση άλλων μαθητών.
Έρευνες πεδίου: Οι μαθητές βγαίνουν από την τάξη, στη φύση ή στην κοινότητα, παρατηρούν, καταγράφουν, φωτογραφίζουν, βιντεοσκοπούν, διεξάγουν έρευνες με ερωτηματολόγια ή συνεντεύξεις. 
Σχέδια εργασίας: Η γνωστή σε όλους μας μέθοδος πρότζεκτ προάγει τη συνεργατική μάθηση και την αυτορρύθμιση. Η εφαρμογή της περιλαμβάνει συγκεκριμένα στάδια:
Στάδια υλοποίησης των σχεδίων εργασίας (Β.Ζαγγογιάννη, Αικ. Μαυρομμάτη)


Συμβούλιο τάξης: Η τεχνική του συμβουλίου τάξης προϋποθέτει ενεργητική ακρόαση και επιχειρηματολογία από μέρους των μαθητών. Στον χάρτη που ακολουθεί βλέπουμε αναλυτικά τους θεσμούς που λειτουργούν σε ένα σχολείο Freinet και προάγουν την πολιτειότητα:
Θεσμοί στο σχολείο Freinet (B. Ζαγγογιάννη, Αικ. Μαυρομμάτη)

Δεν υπάρχουν σχόλια: